all new cbr250rr jepang (21)

Kabar dari Honda CBR250RR, AHM dipastikan akan menghadirkan duo pebalap Honda Repsol untuk memeriahkan perilisan All New Honda CBR250RR di indonesia bulan depan. Berbagai agenda sudah dibocorkan termasuk para indener CBR250RR diajak meet & greet serta touring di bali. All New Honda CBR250RR beberapa waktu yang lalu juga sudah dipamerkan di jepang dan kabar terakhir akhir bulan ini tepatnya saat gelaran Moto GP di sirkuit sepang, Honda malaysia akan memamerkan motor buatan AHM.

honda cengkareng

Info dari media malaysia http://pandulaju.com.my/ diinfokan kalau pihak Boon Siew Honda sudah mendapatkan ijin dari Honda jepang untuk memboyong CBR250RR ke malaysia.

Infonya adalah :

  • Unit yang dibawa masuk khas dari Indonesia itu bakal dipamerkan bermula 28 hingga 30 Oktober ini. Bagaimanapun buat masa ini, Boon Siew tidak bercadang untuk memperkenalkan Honda CBR250RR ke pasaran Malaysia dalam masa terdekat.
  • Menurut sumber dipercayai, pihak Boon Siew Honda sudahpun menghantar permohonan kebenaran daripada Honda Jepun untuk membenarkan Honda CBR250RR masuk ke pasaran Malaysia.
  • ” Itulah halangan utama sebelum pihak Boon Siew Honda akan mengambil keputusan sama ada dibawa masuk ke pasaran Malaysia atau sebaliknya,” kata sumber itu lagi.
  • Sedia maklum, PT Astra Honda Motor (AHM) selaku pengedar rasmi jenama Honda Indonesia adalah satu-satunya negara yang melancarkan debut antarabangsa Honda CBR250RR
  • Honda CBR250RR 2017 ABS – Rp70 juta (RM21,689.90)
  • Honda CBR250RR 2017 non-ABS – Rp65 juta (RM20,140.62)

 

8 KOMENTAR

TINGGALKAN KOMENTAR

Silakan masukkan komentar anda!
Silakan masukkan nama Anda di sini